Tan sols una unça de frikisme

Fotos no firmades a l’Ultima Hora. Via Fora 2011

Ahir dia 21 de juliol vaig rebre un correu on em demanaven si per favor, i amb bastant urgència, podia passar dues fotos del Via Fora d’enguany  perquè sortissin publicades a les guies d’Oci del diari Ultima Hora.  Idò així ho vaig fer, però com que era a la feina vaig enviar dues de les que ja havia editat a la meva galeria de flickr i en un tamany que fos suficient.  Li pas les fotografies a la periodista  i rep resposta de que n’està molt contenta i que molt agraïda i espera que ens agradi el suplement Zona Oci del seu diari (a data d’avui 22 de juliol).

Com ja em suposava les fotos han estat publicades –juntament amb les d’altra gent- però en cap moment posen de qui estan fetes, però tot això em passa per ser així de bon al·lot, o pardal segons es miri. Podeu veure la plana aquí:  Plana UH via fora  (Les meves fotos les he marcades i les podeu veure també a l’entrada anterior d’aquest bloc.)

Per això voldria destacar un parell de coses, que també faré arribar a la suposada periodista.

–          Jo faig fotos per que és la meva afició i no esper cap reconeixement, però si jo amablement he col·laborat amb la seva tasca, sigui sincera i digui que no les ha fet vosté.

–          Si em prenc la molèstia de firmar les meves fotos és per si surten publicades, al manco pugui dir… aquesta és feta meva.

–          Segurament la persona que firma l’escrit cobri per la feina feta (encara que es limiti a maquetació i reeditació de textos) com si hagués fet tota la feina ella.

–          Jo no faig fotos per lucrar-me’n però si un altra sen pot lucrar a la meva costa això ja me pica una mica més.

–          Ahir vaig fer l’errada de no exigir-li que aparegués la firma i/o l’autoría de les fotografíes, però dels errors sen aprèn.

–          Jo parlo de les meves fotos, l’opinió de l’altra gent que també n’ha enviades és només seva, encara que també en pot dir la seva si està d’acord amb jo o no.

Amb les noves tecnologies, xarxes socials i demés històries que circulen per la xarxa no és la primera vegada que periodistes empren aquests recursos per fer la seva feina. Fins i tot han arribat a agafar la meva foto de perfil del facebook per fer les seves maquetacions tal i com va passar per l’atiar foc.

D’aquí tornam a les reflexions que férem al seu moment amb una altra entrada  i de cada vegada més la gent és més restrictiva a l’hora de mostrar el seus treballs. I ja vos dic que no en serà la darrera vegada que això passi. Fins i tot han aparescut grups al Facebook que vigilen els drets dels fotografs, bases de concursos dubtoses o que no compleixen la llei,… tot plegat un bon merder.

—- a les 11:45  he rebut un correu electrònic de la periodista demanat-me disculpes, les quals he acceptat i li he fet arribar la meva opinió com a part afectada. També he llevat el link a la plana a petició de la periodista.

6 comentarios

  1. Amb lo poc que costa afegir qui ha fet ses fotos… I més si amb tu se molestaren en contactar amb tu per demanar-te permís. Quedar be, no lis costa res, però se veu que no volen!!

    julio 22, 2011 en 11:59 am

  2. L´altre dia vaig veure unes fotos a UH que me resultaren familiars, que les havia vist a Flickr i vaig demanar a l´autor de ses fotos si eren seves i no m´he vaig equivocar. El diari no va citar l´autor.
    😦

    Ara avui llegeixo això teu. Com és que gent llicenciada en Periodisme no cita les fonts?
    No t´has de justificar de res.
    Que posin el nom de l´autor de les fotos és el mínim que s´ha de fer, més, si te criden personalment per demanar-te-les.

    Una llàstima Guillem.

    julio 22, 2011 en 12:25 pm

  3. Ara llegeixo que t´ha demanat disculpes…
    En fí…

    julio 22, 2011 en 12:43 pm

  4. Tot això dels drets de les imatges i més si son els de un aficionat no els preocupa gens. Avui s’han aprofitat de les teves fotos, demà li feran el mateix a un altre …
    Na Maria Rosa Vila va escriure al seu blog una entrada molt interesant, gratis: no gràcies. Baix el prisma del profesional, encara que l’amateur hauria de començar a fer-se valorar.
    Salutacions

    julio 22, 2011 en 4:05 pm

  5. Hola, no se si te acuerdas de mi, soy del grupo de Guillermo. Te aconsejo que te des una vuelta por el blog de María Rosa Vila (http://enfocant.blogspot.com/) y por el grupo de facebook de Tino Soriano (STOP CLAUSULAS ABUSIVAS CON LOS FOTÓGRAFOS), va siendo hora de que nos movilicemos por nuestros derechos y dignidad, no se puede permitir estos abusos.
    Os echamos de menos en la nocturno de Sa Calobra, espero veros pronto.
    Por cierto, tengo blog, por fin (http://trollfossen.blogspot.com/). Mándame tú nombre (esa memoria… !!), para que te agregue en mi lista de blogs.
    Un abrazo.

    julio 22, 2011 en 8:26 pm

  6. Moltes gràcies pels comentaris a tots, com ja he dit és un tema bastant polèmic i que malauradament crec que no en serà el darrer pic que en sentim parlar.

    Cata, Juan Lemos. Gràcies pels sugeriments i pels enllaços. He de dir-vos que sempre que puc vaig visitant els enllaços que m’heu passat (estic al corrent de les actualitzacions) i que normalment vaig seguint-los en la mesura que puc a través del Reader.

    Moltes gràcies per passar.

    Salut!

    julio 25, 2011 en 8:36 am

Responder

