Tan sols una unça de frikisme

Macros d’orquidees

Fa temps que no actualitzava el bloc i aprofitant que dissabte dematí va fer molt bon temps i que anava en darrer de fer fotos vaig sortir a fer un parell de macros d’orquídees aprop de ca nostra. Aquesta vegada i fruit de fer el curset de Fotografia III amb en Sebastià Torrens, he intentat mirar-me més alhora de fer les fotos sobretot pel que fa al tema del desenfocament, el fons i de la composició de les fotos. Vos deix un parell de fotos que esper que vos agradin i que comenteu.

Orquidea - Abellera Banyuda- Orchis longicornu

Foto feta a la sortida del curs de Fotografia III per Santanyí.

Orquidea 1 - Abellera vermella (ophrys tenthredinifera)

Orquidea 2 - Abellera vermella (ophrys tenthredinifera)

Orquidea 3

Orquidea 5

Orquidea 6 - Aprop de la carretera. Orchis Italica

Nota: no domín massa bé això dels noms de les espècies així que pot ser que no siguin correctes, s’accepten rectificacions.

— Una cosa que no vaig pensar a dir —

Quan estava ja de tornada cap al cotxe vaig veure un home enmig de les mates, per curiositat em vaig acostar-hi per veure si és que havia vist res interessant… Resulta que aquest bon senyor estava recollint espàrrecs (que a la meva vista feien ben poca menjera) dins la garriga. Aprofitant això vaig veure que aprop d’ell hi havia més orquídees i em vaig ajupir per veure-les d’aprop. El senyor va passar per davant i a 2 pases potejà una de les orquidees (en pardal!). I jo li vaig dir:

-” Ves alerta! que te carregues les orquídees!”

– i ell em contestà: “O hay orquideas?”

– “Sí mira” – li vaig dir mostrant-li la víctima-  ” Te l’has carregada!”

-Ah!. I va seguir a la seva, amb sa seva cara d’espavilat (no me conec, com m’estic controlant les paràules).

I va passar de mi completament.

És una llàstima però aquest raconet on hi podem trobar aquestes orquídees, i moltes més coses interessants, s’està convertint amb un lloc poc agradable. La gent hi duu a passejar els cans, que dic passejar, a fer-los cagar per allà enmig, molta brutor per estar tan aprop de la carretera, gent que hi va a córrer i intrèpids “fenómenos” que hi cerquen espàrrecs entre d’altres. I això que forma part del parc natural de s’albufera però podría estar en millors condicions.

Tot plegat una llàstima encara que és necessaria molta més consciència per part de tots!

Salut i fotos!

Una respuesta

  1. Em pensava que t’havia deixat un comentari, i ara veig que no fou així. Bona sèrie de macros també, i mal rebentàs el bàmbol que va trepitjar l’orquídia, no té nom. Però bé, tampoc té nom que no es faci propaganda d’aquest patrimoni que tenim i així la gent aniria amb una mica més de cura. Si vas a Bellver, per exemple, hi ha cartells dient que hi ha un parc, un castell i tot això, però cap referència a les orquídies, si no vaig errat, i això que n’està farcit per allà. Salut i bones fotos, sí senyor!

    abril 11, 2012 en 9:14 am

Responder

