Tan sols una unça de frikisme

La Beata 2013

Avui comencen oficialment les festes de la Beata 2013 amb el pregó de festes (en podeu veure el programa complet aquí) . Enguany s’ha tornat a recuperar el concurs de cartells per triar quina serà la imatge promocional d’aquestes festes i en vaig quedar segon finalista amb la següent imatge que també surt al programa:

prova beata 2013 4

 

Picarol treu banya
Guillem Mayol i Capó

 

Vaig cercar una imatge simple, sencilla i més o manco representativa. Volia defugir una mica de les tipiques gerres, dimonis i beata més vists als darrers anys i fer una imatge dins un estil inspirat amb la feina den Chema Madoz on es pugui transformar un objecte quotidià de les festes, com son els picarols dels dimonis, amb un altra objecte o figura també relacionat. I el resultat és el que heu vist.

Trobar la idea fou el més difícil i després tot va ser montar una mica l’estudi a casa, fer les fotos i donar voltes al disseny final. Des d’aqui donar les gràcies a na Elionor, en Joao i en Macià per ser els meus crítics particulars. Personalment estic molt satisfet ja que vaig aconseguir poder plasmar amb una qualitat molt acceptable la idea que inicialment tenia. El resultat, com ja he dit, va ser que vaig fer 2º finalista del concurs encara que no serveix de res ja que només hi ha el reconeixement de sortir al programa de festes ( i perque sobraven planes, a les bases no s’explicava ).

El jurat va considerar millors imatges més tradicionals i més poc innovadores que la meva i haurem de pensar a veure si l’any que vé optam per presentar una imatge més conservadora o seguir apostant per un canvi i una modernització del cartell.

Voltros que en farieu?

 

3 comentarios

  1. Joan

    Enhorabona pel reconeixement Guillem! Malgrat no tenir massa imaginaciò, encara et vaig poder ajudar una mica. El guanyador, on es pot veure?

    agosto 23, 2013 en 1:54 pm

    • Al programa de festes on tambe hi he posat el link a l’entrada

      agosto 24, 2013 en 12:02 am

  2. Vicent Vila

    Apreciat Guillem, felicitar-te pel teu treball.

    Als meus alumes sempre els dic que un bon cartell és molt més que una imatge. Cal tenir en compte les lleis de la composició, la distribució dels espais i pesos visuals, el cromatisme i molt especialment la tipografia. Qualsevol dissenyador sap que el text és crucial i, o bé atorga impacte visual a una imatge o bé la empobreix. És fonamental que estigui ben triat i conjugat.

    Els Ready Mades fa quasi un segle que els va inventar l’artista dadaista Marcel Duchamp, altres com Picasso o Joan Brossa també han investigat aquest camp així com molts autors contemporanis. Fixa’t en aquest treball de Picasso de l’any 1943:

    Avui en dia és difícil defensar l’autèntica innovació pq en arts visuals està casi tot inventat, els artistes ens dediquem a revisitar estils i tendències cercant una darrera volta del tornavís de la creativitat.

    He penjat al meu facebook el meu cartell i quatre breus comentaris damunt la seva elaboració, per si algú en té curiositat.

    agosto 25, 2013 en 5:02 pm

Responder

